Ved indkøb af IT udstyr(software eller hardware) har Mercantec udarbejdet en retningslinje for dette

Du kan finde den på vores intranet Link til retningslinjen for IT indkøb

Vær opmærksom at der kan gå op til 25 dage inden vi får varene leveret

 

 4 punkter som du skal huske når der skal indkøbes et nyt IT system

1. Hvem påvirker det
Her skal du gøre dig det klart, hvem der vil kunne blive påvirket af det nye IT system.
Er det kun dig, andre i din afd. eller andre afd?
HUSK at inddrage dem som kan blive påvirket af det nye system

2. Kontrakt, økonomi og licenser
Få styr på økonomien, hvad koster det i anskaffelse, er der en årlige vedligeholdelsespris mm
Er det aftalt med den budget ansvarlige.
Hvis der skal underskrives nogle dokumenter, så er det direktøren på Mercantec som gør det.
HUSK at inddrage IT, så vi kan få koblet relevante personer på, alt efter kompleksitet

3. GDPR
Det er efterhånden meget få IT systemer hvor der ikke er en eller anden form for GDPR som vi skal være opmærksomme på.
HUSK at indrage IT, så vi kan få koblet relevante personer på, alt efter kompleksitet

4. Implementering og drift
Hvad skal der til for at systemet kan bruges, skal der sættes servere op.
Skal der vedligeholdes brugere for adgang til systemet.
Skal der installeres programmer på nogle computere. Er der løbende opdateringer til systemet eller programmet.
HUSK at inddrage IT.